Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za sep 23, 2017 17:35

[ 2 berichten ] 
 Progressie op het veld 
Auteur Bericht

Bericht Progressie op het veld
Stelling: Spelen in de zaal heeft een negatieve invloed op de ontwikkeling van een veldvoetballer.

Geef je mening!

wo maart 23, 2011 13:49
Deel op Facebook Deel op Twitter

Bericht Re: Progressie op het veld
Ik ben niet van mening dat spelen in de zaal een negatieve invloed heeft op het veld. Omdat juist de ruimtes klein zijn moet je of heel veel tikken of handig zijn met de bal. Op het veld kun je soms kiezen om even jezelf wat rust te gunnen. In de zaal ga je constant door (afgezien van het onbeperkt wisselen). Als je namelijk in de zaal verzaakt laat je direkt je team in de steek, terwijl het op het veld nog wel gecorrigeerd kan worden vaak. Dus je krijgt ook meer teamgevoel (afgezonderd van sommigen). Maar wat mij nog vaak wel steekt is dat veel trainers tegen zaalvoetbal zijn. Terwijl het eigenlijk een positieve invloed heeft op een speler. Zoals ik al zei: Je wordt veel handiger aan de bal. Omdat de ruimtes kleiner zijn moet je een goede aanname hebben. Daarnaast moet je veel tikken en voornamelijk snel tikken wil je je tegenstander in de war brengen. Dat betekent dat je dus ook veel moet lopen en vooracties moet maken. Ik ben zelf een zaalvoetballer en veldvoetballer.

ma jul 04, 2011 07:05
 [ 2 berichten ]