Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di sep 19, 2017 21:41

[ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Spelsysteem 
Auteur Bericht

Bericht Re: Spelsysteem
In het 1-4-3-3 kun je bij het opleiden van spelers echt alles leerbaar maken. Verdedigers kun je tegen 2 spitsen of bij het vastzetten van de tegenstander 1 op 1 laten spelen zodat ze sterk worden in de duels. Keeper leert dan ver uit de goal keepen. Opbouwend zijn de posities gunstig bezet en kan er op elke posities geleerd worden om in te schuiven. Het middenveld inkomen in plaats er al te staan is naar mijns inziens onvoorspelbaarder en dus heb ik liever dat ze dit op elke positie leren. Middenveld indeling kan mee geschoven worden, punt naar voor / punt naar achter of gekanteld, net naar de kwaliteiten van de spelers. Met een diep spelende 10 creëer je ook nog een soort 1:4:4:2 ervaring in balbezit. Eigenlijk zit het allemaal kort op elkaar en is het maar net wat je als trainer uit je groep haalt.

wo apr 18, 2012 12:33

Bericht Re: Spelsysteem
je spelsysteem moet wel goed uitpakken met de spelers die je in je team hebt..

ik speel nu met mijn MC team 1.4.3.3 en dat pakt heel goed uit. Ik heb ook spelers die geschikt zijn voor zo een systeem..
Toen ik zelf voetbalde gingen we vanaf de B 1.4.4.2 spelen omdat we daar de spelers voor hadden.. 1 snelle spits die diep staat, 1 balvaste spits die iets eronder staat en steekpassen kan geven en links en rechtshalf waren jongens met longen van een paard die acties konden maken..

het ligt dus aan de spelers met wat voor systeem je gaat spelen... voordeel van 1.4.3.3 is dat het makkelijk te begrijpen is, rechtsbuiten staat gewoon rechtsbuiten maar met 1.4.4.2 moet de rechtshalf rechtsbuiten én rechtshalf spelen waar nodig is..
voordeel van 1.4.4.2 is weer dat je domineert op het middenveld

do okt 24, 2013 15:02
 [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2