Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di sep 19, 2017 23:26

[ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Stel je vraag aan internetcoach Remy Reynierse 
Auteur Bericht

Bericht Re: Stel je vraag aan internetcoach Remy Reynierse
Waar kan ik meer informatie vinden over de competitie en de beker. Ons team (F3) heeft afgelopen weekeinde in de 2e ronde gewonnen van de beker. Hoeveel ronden zijn er en hoe weten we waar we uiteindelijke eindigen. Hoeveel wedstrijden zijn er etc. Dan is er ook nog de competitie. Hoeveel speelrondes zijn er etc etc. Waar kan ik deze informatie vinden.

ma dec 05, 2011 22:18

Bericht Keepertraining met volledige team.
Beste Remy,
Mijn naam is Werne Pronk en ik ben Jeugdkeepercoach bij PSV Poortugaal. Zelf heb ik de opleidingen Keepercoach 2 en 3 gevolgd bij Frans Hoek. Via deze opleiding ben ik ook bezig om binnen mijn club de visie van Frans Hoek te introduceren. D.w.z. dat ook een keepertraining met het volledige team kan worden uitgevoerd waarbij de keeper uiteraard centraal staat. De geïsoleerde training of individuele training zal zeer zeker nodig zijn/blijven voor het trainen van de specifieke keepershandelingen maar ik ben ervan overtuigd dat er zeer veel "te halen" valt wanneer een keeper en zijn team traint op diverse teamtaken binnen de teamfuncties.
Mijn ervaring is dat het meest te winnen valt in de communicatie tussen de keeper en overige teamleden en dan met name de verdedigers.

Mijn vraag is hoe u tegenover staat op deze visie en heeft u zelf nog tips en/of voorbeelden van trainingen? Op de site van de KNVB vind ik heel veel over het trainen van voetballers in de diverse leeftijdsgroepen echter vind ik vrij weinig over keepertrainingen. En dan uiteraard zoals het bedoeld wordt in de visie van Frans Hoek.

Graag zie ik uw reactie tegemoet, alvast dank u wel.

Met vriendelijke groet,
Werne Pronk
Jeugdkeepercoach PSV Poortugaal

zo maart 18, 2012 21:25

Ik ben sinds enkele weken trainer van een F team. In dit team spelen kinderen van 6 t/m 9 jaar, mijn vraag is of je verschil moet maken in het trainen/coachen van de kinderen in verschillende leeftijden. Moet je een kind van 8/9 jaar bijv. wel stimuleren om samen te spelen en bij de jongste juist niet ?

vr apr 13, 2012 09:48

Beste remy,

Ik ben 20 jaar oud.. en ik wil graag betaald voetbaltrainer worden.. maar dan ook hoge niv.. want ik wil dit als baan hebben, niet als hobby of een bijbaantje.. ik doe op school het opleiding sport en bewegen, maar school is niet echt iets voor mij, dus mijn vraag is, kent u misschien een opleiding waar het alleen maar gaat om voetbal trainer?

of wat als ik al die cursussen die KNVB geeft volg? hoe groot is mijn kans om een ( goed ) betaalde trainer te worden?

en meestal is het so; je word alleen trainer wanneer je profvoetballer was.. bijvoorbeeld frank rijkaard, frank de boer,marco van basten en noem maar op.. Hebben wij amateur voetballers geen kans om op het zelfde niveau te gaan komen als deze (ex)profvoetballers?

za apr 21, 2012 02:42

Mr. Coach schreef:
> Elke week beantwoordt KNVB-coach Remy Reynierse een vraag op de subsite
> voor Trainers & Coaches.
>
> Stel je vraag!

Beste, mag een D7 team spelers lenen uit hun D4?

zo sep 23, 2012 22:50

Beste Remy net als hieronder mag een team voor de competie wedstrijden spelers uit een hoger team inzetten? wat mag wel en wat mag niet Nu kan dus een team uit de C5 spelers uit de C4 of C3 lenen en dus makkelijker winnen?

ma sep 24, 2012 16:07

We hebben een elftal van 8' ers. Hier zit behoorlijk voetbal in en we hebben menig wedstrijd zeer goed gevoetbald.
Een van de redenen waarom wedstrijden verloren gaan komt door een gebrek aan motivatie en inzet bij een behoorlijk deel van het elftal. Is hier op een bepaalde manier op te trainen?

za okt 06, 2012 19:33

Hallo Remy,

Ik ben trainer van v.v.Katwijk vrouwen 1, nu heb ik een speler die geopereerd is aan haar pols.
dokter advies is dat ze mag trainen en wedstrijden spelen mits ze een gips brace om heeft,
nu kan het met trainen weinig problemen geven maar heeft u enig idee hoe dit zit met de wedstrijden.

Met vriendelijke groet,
Marco Remmelzwaal

zo okt 07, 2012 16:15

Mr. Coach schreef:
> Elke week beantwoordt KNVB-coach Remy Reynierse een vraag op de subsite
> voor Trainers & Coaches.
>
> Stel je vraag!

ik heb een hele jonge ploeg welke bij de minste of geringste tegenslag de koppies laat hangen, wat kan ik hier aan doen om die jongens verder te helpen in hun ontwikkeling?

mvg
johan

wo okt 10, 2012 18:26

Bericht niveauverschillen
Hallo

Hoe ga je om met grote niveauverschillen binnen 1 team. Het uitvoeren van een oefening kan voor de ene een koud kunstje zijn en voor de ander een groot probleem. Dat kan voor de betere dan betekenen dat er geen prikkel is en voor de mindere dat er te veel gevraagd wordt. Ook onderlinge irritatie is één van de problemen die zich dan voor doen. Ik train deze E-pupillen alleen dus kan ze ook moeilijk opsplitsen.

ma okt 29, 2012 17:40
 [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende