Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr sep 22, 2017 00:20

[ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Stel je vraag aan internetcoach Remy Reynierse 
Auteur Bericht

Bericht Re: Stel je vraag aan internetcoach Remy Reynierse
Hallo,
Vanuit mijn ervaring als trainer coach merk ik dat het omgaan met agressie op de velden weliswaar steeds meer aandacht krijgt vanuit de KNVB, maar dan vooral in bestraffende zin. Ik erken dat dit zeker een afschrikkende werking heeft, maar er zijn legio gevallen (en zo heb ik er nu een) waarbij de speler een diagnose heeft (bijv. PDDnos, autistiforme beperking, ADHD, Asperger) waarbij de wijze waarop hij reageert niet direct te sturen valt, ook niet nadat je hem als club en als KNVB voor een tijd geschorst hebt. Dit soort spelers hebben baat bij professionele hulp. Wat kun je, als trainer-coach/club, in stimulerende zin ondernemen om ervoor te zorgen dat zo'n speler goede begeleiding krijgt?
Daarbij denk ik dan zelf bijvoorbeeld aan een soort voorwaardelijke toestemming om weer te mogen voetballen, mits de speler kan aantonen dat hij behandeling/hulp/begeleiding accepteert. Ik weet niet of dit ooit al eens is geprobeerd...
In mijn eigen voorbeeld gaat het om iemand die reguliere hulpverlening (via RIAGG) op een gegeven moment heeft gelaten voor wat het was, nadat hij steeds te maken kreeg met 'n andere hulpverlener waarbij hij telkens opnieuw zijn verhaal moest vertellen. Ondanks dat ik denk dat deze jongen meer gebaat is bij adequate hulpverlening dan bij schorsing, probeer ik erachter te komen of een trainer/club mogelijkheden heeft om zo'n "voorwaardelijke voetbaltoestemming" te gebruiken om zo een extra stimulans te bieden om de behandeling af te maken.
Is er bij u bekend of er mogelijkheden zijn in die richting?

wo okt 31, 2012 14:48

Tijdens de wedstrijden en trainingen willen we de handelingssnelheid van de spelers omhoog krijgen. Een van de dingen die ons is opgevallen is dat veel van de spelers die deze snelheid missen veel naar de bal kijken in plaats van over de bal heen. (waardoor ze meer tijd "aan de bal" nodig hebben voordat ze kunnen handelen (passen/schieten/bal afschermen etc)

Mijn vraag is :

Moeten we een oefening gaan bedenken/zoeken waarbij de spelers over de bal moeten kijken ? (zo ja bestaan er zulke oefeningen?)

of

Moeten we meer techniektraining doen zodat ze het vertrouwen en de balbehandeling krijgen om over de bal te kunnen kijken en ze dit op den duur vanzelf gaan doen ?

Graag hoor ik van u (en wellicht met verwijzingen naar oefenstof )

do nov 01, 2012 23:11

Hallo,
Onze E1 is best een moeilijke groep, ze luisteren heel slecht naar hun trainer. Hij heeft ze nu verdeeld onder de E2 en E3.
Is dit verstandig, zelf heb ik aangegeven om de groep 1x per 2 weken voorlopig te trainen. Wat is verstandig
mvg

wo nov 07, 2012 21:38

Bericht Stel je vraag aan internetcoach Remy Reynierse
Hallo Remy,

Hoe krijg ik de koppen van jongens van A1 dezelfde kant op? Ze kunnen een aardig balletje trappen in de 1ste klasse. Maar er zijn er enkelen die nogal haantjes gedrag vertonen.(2de jaars)

Het zit een beetje tussen de oren...ze moeten eigenlijk een spiegel voorzetten, want iedereen heeft het gedaan behalve zichzelf.

Nu zoek ik enkel tools om ze bijvoorbeeld vragen voor te leggen e.d. gaat mer naar de psygologische kant op

Met vriendelijk groet,

Remy van Deventer

do nov 08, 2012 19:53

Jan Poulus schreef:
>
>
> Stel je vraag!
hallo ik heb dit seizoen msv 4 onder mijn hoede allemaal jonge jongens die uit de A komen,ik hou graag van verzorgd voetbal en dat gaat zeer goed met deze knapen, maar nu het probleem hoe kan ik trainen op volwassenheid we zijn iedere week de betere voetballende ploeg maar toch verliezen we erg veel door onvolwassenheid ,het kleine duwtje wat oudere spelers wel doen,een schop geven als je er voorbij ben.moet ik anders gaan trainen dan is de charme van het voetbal weg of heeft u een oplossing

vr nov 16, 2012 15:14

Waarom wordt er binnen de voetbal in het beleid vaak op prestatie gefocust? Dit terwijl de focus op prestatie niet de focus is die genoemd wordt als belangrijkste redenen om te voetballen. Waarom is er geen beleid gefocust op pedagogiek (wat aangetoond leidt tot ledenbehoud)? Doe de KNVB hier iets voor?

do nov 22, 2012 12:17

Hallo,
Ik train c-junioren waarbij de jongens van verschillende lengtes rondlopen. Vaak zie ik dat ze in een fysiek duel met de tegenstander vaak verliezen of Zich van de wijs laten brengen omdat ze toch inhouden ipv er ingaan. Je ziet dat ze angst hebben voor de evt gevolgen.

Wat voor trucs kan ik toepassen op de training om ze mentaal en zodoende ook fysiek sterker te maken?

ma nov 26, 2012 20:53

Hoi, ik heb een groep E meiden. De meesten voetballen voor het eerst. De balbehandeling is nu redelijk, maar als ze de bal hebben spelen ze niet af. Zelfs bij een partij 7 x 2 weet het overtal niet te scoren omdat ze niet samenspelen. Wij 2 trainers geven het aan, spelen mee, doen het voor. De meiden kijken je aan, luisteren, maar doen het niet. Ze blijven lopen met de bal en raken de bal dus steeds weer kwijt, pakken hem weer af en gaan weer lopen. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het wel een team wordt dat samen speelt en dus over speelt?

ma dec 03, 2012 23:08

Goedenmiddag,

Ik volg de opleiding juniorentrainer, nu moet ik online de opdrachten downloaden maar ik kan het niet vinden.

Waar kan ik al de opdrachten vinden dan kan ik snel verder?

mvg

Robin

ma feb 25, 2013 16:37

hallo, Remy Reynierse ik ben Tom ik ben zelf heel goed in voetbal heb jij misschien tips om mij nog beter temaken ik moet volgend jaar op een groot veld voetballen en ik moet ook nog twee Benig zijn ik weet niet of je daar ook nog daar tips voor hebt hopelijk wel ik moet ook niet steeds met de bal stoppen maar door rennen als je met een actie begint

groeten Tom E13 A.T.C

vr mei 24, 2013 10:42
 [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende