Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma sep 25, 2017 01:46

[ 4 berichten ] 
 opzettelijk hand in 16 meter gebied. 
Auteur Bericht

Bericht opzettelijk hand in 16 meter gebied.
Ik heb afgelopen dinsdag 19-5-2015 een wedstrijd gefloten waar een verdediger van de tegenpartij bij een veel belovend schot, in de lucht sprong en de bal opzettelijk tegen hield.
ik heb hiervoor een penalty gegeven, en de de ouders die langs de lijn stonden begonnen me helemaal uit te schelden, en ze zeiden dat ik een rode kaart moest geven. ik heb dit niet gedaan omdat het een D pupillenwedstrijd 11 tegen 11 was. ik was van mening dat het niet nodig was en de speler ook wel wist dat hij fout zat door de penalty tegen hun. Wat hadden jullie gedaan? wel of geen kaart?

vr mei 22, 2015 12:32
Deel op Facebook Deel op Twitter

Bericht Re: opzettelijk hand in 16 meter gebied.
Bij opzettelijk hands volstaat een gele kaart.
Als door zo'n actie een doelpunt word voorkomen of een scoringskans teniet word gedaan is het tonen van de rode kaart spelregel technisch vereist.

ma jun 15, 2015 17:08

Probeer altijd rekening te houden met wat het niveau is van de wedstrijd die je fluit en het karakter van de wedstrijd.
als je je precies op de komma nauwkeurig aan de opgeschreven regels houd kan je ene wedstrijd flik verzieken

zo aug 09, 2015 13:47

Natuurlijk rekening houden met het niveau... maar ook de D-pupillen weten heel goed dat ze niet zo een bal mogen tegenhouden.
Als het A-cat was, dan weet de speler zeker van de gevolgen en zal deze van het veld gestuurd moeten worden, bij B-cat feitelijk ook daar niet van.

Geel was op zn minst terecht geweest.

Maar nog altijd, onthoud de 18e spelregel en dat ben jij zelf. Als jij op dat moment denkt dat het zo genoeg is gestraft dan is dat zo, het gaat hier niet om een promotie/degradatie wedstrijd voor jou als fluitend persoon aangezien het bij het lagere niveau hoorde.
Hou de lol erin en zorg dat de wedstrijd leuk blijft!:)

do aug 13, 2015 17:46
 [ 4 berichten ]